Zaman dulu kala~part 1

8.00 a.m : halaman rumah

ari ni bosan...duduk kat rumah sorang2
nak bukak internet pon naik mual, lambat..
so keluar rumah n sapu sampah( ek??rajin nye)kua3
sapu daun2...kumpul setempat....bakar sampah

fuh, lama x buat macam ni...
puas ati rase tgk kemas sket halaman..
hmm, duduk atas tangga....fikiran aku mula merewang2 entah ke mana
jordan?mesir?ireland?uk?haha..mimpi la kot
tak...igt masa kecik2 dulu...

****

main pasir kat belakang rumah
haa...jgn silap paham, blakang rumah aku xde pantai pon
pasir tu masa rumah aku renovate..
bila sifat geram tgk pasir yang meninggi tu
apalagi mcm2 monumen yang aku buat..maklumla arkitek
paling best skali buat terowong, kakak aku pon sekepala..
paling xbest, bila umi panggil naek n mandi...
habuan nye pon ada, abis merah n gatal kulit..padan muka

sambung2 bunga tudung periuk

ntah, aku pon tak tahu nama saintifik bunga tu apa..
tp yg best macam2 boleh buat...
caranya mudah saja, hanya sambung dan buat apa saja mengikut kretiviti anda
dan bunga tu bukan ssh nk cari pon, available kat depan rumah je
haha...kesian kat bunga tu, asal berbunga je terus kena gondol kat aku
tp sekarang alhmdulillah bunga tu masih ada, dan siap full dgn bunga lg...x ambik dah
p/s:bunga tu layu lepas shari, xleh buat kenangan la

cabut ubat ayoh(datuk)
ni favourite ni...satu jam dapat 2 ringgit, igt lg
dan bukan senang, kena guna padi..bukan pengepit cam sekarang
beranda rumah tu slalunye buat keje ni..
hmm, bila difikirkan balik
ayoh aku saje je nak bagi aku ngan kakak aku ralik
daripada aku duk bising n buat macam2, baik la teman dia tido..haha

****

hmm, byk lagi kot...cuma ni yang sempat aku tangkap dalam khayalan td
tp rindu masa kecik2 dulu, walaupon seorang budak kampung..hehe
bersambung part 2

KALAM KATA : kalau dulu, alam dan dunia sekeliling menjadi teman kanak2,
sekarang?? laptop n internet la kot...kua3...fikir2 sampai x terfikir :)






live for this life as though you live in forever
and live for the life to come as though you die tomorrow



2 comments:

Hansyirah Takezur said...

uhuk.. patut la tersedak pon? haha..
nice words kalam..

teringat time wat istana pasir taon lps.. seronok berbicara ngan alam.. :)

Aiman Kamal said...

seronok membesar suasana kampung...

komisen 30% utk hanis, pinjam ayat kamu..haha

haha, menang istana pasir taun lepas sbb arkitek ni la..kua3